11/10/2025 Presentació del llibre 'Primera lliçó sobre Manuel de Pedrolo', de J. Camps i F. Foguet

PRIMERA LLIÇÓ PEDROLO

El Castell de Concabella acollirà la presentació del llibre Primera lliçó sobre Manuel de Pedrolo, dels filòlegs catalans Josep Camps i Francesc Foguet, el dissabte 11 d’octubre, a les 6 de la tarda. Els acompanyaran Joan Ramon Veny, director de la col·lecció Primera Lliçó, i Albert Turull, que moderarà l’acte.

Primera lliçó sobre Manuel de Pedrolo ofereix una introducció a la figura i l’obra d’aquest escriptor ponentí, un dels més rellevants de les lletres catalanes del segle XX. Després d’apuntar els episodis més significatius de la seva biografia i la seva dimensió pública, el llibre focalitza l’atenció en el conjunt de l’obra narrativa: la trajectòria global, les obres més destacables, els cicles novel·lístics, la novel·la de gènere i la narrativa breu. A continuació, aborda també altres gèneres o facetes que va conrear Pedrolo: la poesia, el teatre, el dietarisme, l’articulisme i les traduccions. Finalment, clou el volum una panoràmica sobre la vigència de la seva obra en l’actualitat.

Serà la primera presentació d’aquest llibre, que ha estat publicat per Publicacions de l’Abadia de Montserrat i la Càtedra Màrius Torres, 2025.

Aquest acte s’inscriu en l’onzena temporada cultural dels Amics del Castell de Concabella.

Quan:
Dissabte 11 d’octubre de 2025

Hora:
6 de la tarda

 

 

 

Castell de Concabella

una porta per descobrir la Segarra